Zakupy duty free w aplikacji? Lagardère Travel Retail wprowadza do Polski usługę Inflyter
Lagardère Travel Retail w Polsce umożliwia klientom zrobienie zakupów bezcłowych jeszcze przed dotarciem na lotnisko. Nowa usługa, wdrożona we współpracy ze startupem Inflyter, rewolucjonizuje zakupy w Aelia Duty Free na Lotnisku Chopina w Warszawie. To kolejny ważny krok spółki w stronę dywersyfikacji digitalowych kanałów sprzedaży i odpowiedź na potrzeby współczesnych pasażerów.
Pasażerowie podróżujący z Lotniska Chopina w Warszawie mogą już przeglądać ofertę, sprawdzać dostępność i kupować produkty Aelia Duty Free jeszcze przed podróżą. Współpraca Lagardère Travel Retail z aplikacją Inflyter umożliwia w pełni cyfrowe zakupy, a następnie łatwy stacjonarny odbiór zamówienia w sklepie po przybyciu na lotnisko. To rozwiązanie dedykowane osobom, które mimo pośpiechu nie chcą rezygnować z zakupu ulubionych produktów w strefie bezcłowej. Nowa usługa odpowiada też na potrzeby konsumentów preferujących zakupy online.
Chociaż naszym podstawowym kanałem sprzedaży pozostaje lokal stacjonarny, dla odwiedzających go klientów ważne jest także doświadczenie cyfrowe. Dlatego zwiększanie obecności w świecie digital jest dzisiaj niezbędne nawet w tak osadzonym w fizycznej przestrzeni koncepcie, jakim jest duty free. Po zrealizowanym niedawno pilotażu, wiemy, że współpraca z platformą Inflyter odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów chętnie korzystających z rozwiązań technologicznych. Z kolei z perspektywy sprzedaży to partnerstwo tworzy nowy punkt kontaktu z klientem, który zwykle nie ma czasu na zakupy na lotnisku, a także zwiększa potencjał przychodów dzięki angażowaniu klientów sklepów duty free jeszcze przed podróżą - mówi Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający ds. Handlowych i Innowacji w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Lagardère Travel Retail w Polsce zdecydowała się na współpracę z Inflyterem po udanym pilotażu aplikacji przez szwajcarski oddział spółki na lotnisku w Genewie. Rozpoczęte w 2021 roku partnerstwo było odpowiedzią na pandemię i sposobem na przetestowanie nowych, innowacyjnych sposobów angażowania klientów. Obecnie nad wdrożeniem usługi Inflyter pracuje – poza polskim – jeszcze siedem lokalnych oddziałów Lagardère Travel Retail z siedzibą m.in. we Włoszech (Rzym), Wielkiej Brytanii (Londyn) i Czechach (Praga).
Kierunek: digitalizacja
Digitalizacja oferty i dywersyfikacja cyfrowych kanałów sprzedaży jest ważnym elementem strategii cyfrowej Lagardère Travel Retail w Polsce. W 2020 roku spółka uruchomiła swój pierwszy e-commerce, sklep Aelia.pl, dając możliwość skorzystania z oferty produktowej Aelia Duty Free klientom na rynku lokalnym. Strategia digitalizacji nie ogranicza się jednak tylko do marek z sektora travel retail. Digitalowe kanały dystrybucji rozwijane są także w lokalizacjach miejskich i typowo handlowych, gdzie działa większość punktów prowadzonych przez Lagardère Travel Retail w Polsce. Przykładowo, sieć So Coffee oferuje swoje produkty za pośrednictwem Pyszne.pl i GLOVO, a Costa Coffee współpracuje w tym obszarze z aplikacjami Wolt, Bolt, Uber Eats, Glovo oraz Too Good To Go.
Ważnym krokiem milowym w rozwijaniu cyfrowej oferty i tworzeniu nowoczesnych kanałów kontaktu z klientem przez Lagardère Travel Retail w Polsce było wdrożenie aplikacji lojalnościowej Kameleon. Mobilne narzędzie obejmuje wszystkie brandy z portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce – a jest ich aż 40. To jedyny tak szeroko zakrojony program na rynku i pierwsze tego typu rozwiązanie w całej grupie Lagardère Travel Retail. W sumie z korzyści, które daje aplikacja można skorzystać w aż 800 sklepach, kawiarniach i restauracjach działających w Polsce w bardzo różnych lokalizacjach: od lotnisk, przez dworce kolejowe i stacje metra, po outlety, centra handlowe, retail parki i lokalizacje high-streetowe.