Nowości

31 maj 2024

Nowy raport Travel Experience Voices 2024 już dostępny

„Transforming today to step into tomorrow” to już 3. globalny raport na temat trendów w handlu detalicznym i gastronomii na lotniskach zrealizowany przez grupę Lagardère Travel Retail. Kluczowe tematy w tej edycji to koncepty hybrydowe, zrównoważone praktyki i współdzielenie danych.

To właśnie eksplorując te trendy, podmioty z branży i porty lotnicze przygotowują się na nadchodzące wyzwania, jednocześnie promując zrównoważony rozwój.

Koncepty hybrydowe

Porty lotnicze chętnie inwestują w sklepy hybrydowe, w których kluczową rolę odgrywa technologia. Spośród ankietowanych portów lotniczych 76% uważa koncepcje hybrydowe – łączące handel detaliczny z żywnością i napojami – za trend długoterminowy.

Jeśli chodzi o wdrażanie koncepcji hybrydowych, 23% portów lotniczych i marek za największe wyzwanie uznaje współpracę między markami, a kolejne 23% pozycjonowanie konceptów B2C. Lotniska i marki jako najważniejszą cechę sklepów hybrydowych wymieniają „efektywny układ sklepów”, a następnie zróżnicowaną ofertę i integrację omnichannel.

Zrównoważony rozwój

Współpraca w sektorze travel retail jest konieczna, że osiągnąć postęp w dekarbonizacji – podkreśla raport. Rosnąca świadomość podróżnych na temat zrównoważonego rozwoju oznacza, że ​​jako branża dotarliśmy do kluczowego momentu na adaptację i innowacje.

- Nasze zaangażowanie w CSR przenika wszystko, co robimy. W świecie stojącym przed bezprecedensowymi wyzwaniami środowiskowymi i społecznymi niezachwianie przestrzegamy naszej odpowiedzialności za zrównoważony rozwój, zaangażowanie społeczne i etyczne praktyki biznesowe – powiedział prezes i dyrektor generalny Lagardère Travel Retail, Dag Rasmussen we wstępie do raportu.

Współdzielenie danych

Ostatnim kluczowym obszarem raportu jest współdzielenie danych. To praktyka, która przez marki i lotniska jest uznawana za potencjalny czynnik zwiększający wydajność. Aż 56% ankietowanych rozważyłoby partnerstwa w zakresie danych w celu zwiększenia wiedzy o konsumentach. Jednocześnie porty i marki dostrzegają liczne wyzwania związanymi z wdrażaniem modeli udostępniania danych w branży. Głównymi są RODO oraz przepisy i regulacje dotyczące zgodności.

Raport powstał w oparciu o wywiady bezpośrednie z dyrektorami lotnisk i marek oraz ilościową ankietę internetową przeprowadzoną przez 58 portów lotniczych i 150 marek w 27 krajach. W badaniu wzięły udział również polskie porty lotnicze.